Google Analytics to potężne narzędzie, które śledzi i analizuje ruch na stronie internetowej w celu podejmowania świadomych decyzji marketingowych.
Adres URL usługi: policies.google.com
_ga
ID używane do identyfikacji użytkowników.
2 lata
_gali
Używany przez Google Analytics do określania, które linki na stronie są klikane.
30 sekund
_ga_
ID używane do identyfikacji użytkowników.
2 lata
_gid
ID używane do identyfikacji użytkowników przez 24 godziny od ostatniej aktywności.
24 godziny
_gat
Służy do monitorowania liczby żądań do serwera Google Analytics podczas korzystania z Menedżera tagów Google (Google Tag Manager).
1 minuta
_gac_
Zawiera informacje związane z kampaniami marketingowymi użytkownika. Dane te są udostępniane Google Ads, gdy konta Google Ads i Google Analytics są połączone.
90 dni
__utma
ID używane do identyfikacji użytkowników i sesji.
2 lata po ostatniej aktywności
__utmt
Służy do monitorowania liczby żądań wysyłanych do serwera Google Analytics.
10 minut
__utmb
Służy do rozróżniania nowych sesji i odwiedzin. Jest ustawiany po załadowaniu biblioteki ga.js, gdy nie istnieje wcześniejszy plik __utmb. Plik jest aktualizowany za każdym razem, gdy dane są wysyłane do serwera Google Analytics.
30 minut po ostatniej aktywności
__utmc
Używany tylko w starszych wersjach Urchin Google Analytics, nie współpracuje z ga.js. Służył do rozróżniania nowych sesji i odwiedzin na koniec sesji.
Do końca sesji (przeglądarki)
__utmz
Przechowuje informacje o źródle ruchu lub kampanii, która skierowała użytkownika na stronę. Plik cookie jest ustawiany po załadowaniu biblioteki ga.js i aktualizowany przy wysyłaniu danych do serwera Google Analytics.
6 miesięcy po ostatniej aktywności
__utmv
Przechowuje niestandardowe informacje ustawione przez dewelopera za pomocą metody _setCustomVar w Google Analytics. Jest aktualizowany za każdym razem, gdy nowe dane są wysyłane do serwera.
2 lata po ostatniej aktywności
__utmx
Służy do określenia, czy użytkownik bierze udział w teście A/B lub teście wielowymiarowym.
18 miesięcy